tisdag 6 december 2011

Universums svar på min fråga!

Efter åratal av sökande inom vetenskap, religioner och historia så börjar min bild mer och mer klarna att vi är ett med Universum och därmed vår egen skapare, eller kanske bättre utryckt "vi kom hit till jorden för att bli vår egen skapare". Mångfalden på jorden gjorde att vi visste att här fanns alla möjligheter för en otrolig inre utveckling och därmed en expansion av Universums oändliga intelligens. Bevisat är att Universum expanderar vare sig vi väljer att vara en del i den utveckligen eller att motarbeta den genom att vara kvar i vår utseendefixering och materiella fångenskap. Att våga tro på vår inre vetskap är inte alltid det lättaste i en värld full av penninghunger, maktlystnad och prylgalenskap. Frågan om hur och varför vi tappade kontantakten med vårt inre vägledningsystem är nästa viktiga fråga att ställa till Universum.
Nu till min fråga igår kväll: Vad består intelligens av om det inte är vår hjärna som skapar den? Finns det en högre intelligens och hur fungerar den?
Svaret fick jag nästa morgon genom denna video: http://www.youtube.com/watch?v=XsKMQnsAfuA&feature=share för mig var detta beviset jag behövde för att förstå det jag länge trott är vår verklighet, bara vi vågar bli vad vi är-ett med Universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar